dinsdag 1 februari 2011

Kleedje voor ...

Toen zag ik het helemaal zitten!!

Ik vond het een schitterend kleedje, een tof patroon, een tof stofke ... ja het ging goed komen.

Tot ik de rok aan het bovenstuk naaide ... de dochter kon er NIET in, nee echt niet!
Ze kreeg het kleedje amper aan, het ging echt niet toe ... toen was ik het beu.
Ik had geen zin om al die naden los te maken (laat staan al die doorgestikte naden), ik had er geen zin meer in!

Ik zocht een ander slachtoffer voor het kleedje te passen ... en ik vond een gewillig slachtoffer. Ik maakte eindelijk het kleedje af (de zoom en de knoopjes) en gaf het vandaag aan de lieve meid. Hopelijk heeft ze er veel plezier mee!

P1010006

detail van de zak:

detail van de mouwen:


Omdat ik het model zo schoon vind, heb ik dan toch alle moed bij elkaar gezocht en maakte ik het kleedje opnieuw (het resultaat kon je een tijdje geleden al zien)
Hier een foto met model:
P1010002
Ze heeft al veel plezier gehad van het kleedje!

Ben content dat ik het toch opnieuw heb gemaakt, maar de volgende keer zal ik het toch iets langer maken. Ligt het aan het patroon of aan mijn model? Geen idee! Wij genieten van het superkleedje!

5 opmerkingen:

  1. Prachtig, allebei!
    Welk patroontje is dit, als ik vragen mag?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knippie Winter 2008, ik zoek het juiste nummer nog op!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh neen, dat is serieus balen zeg. Gelukkig heb je nog iemand gelukkig kunnen maken ermee.
    Maar ik vind versie 2 eigenlijk nog mooier. Ik hou van kleur. En ze staat er zo schoon mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hallo, dat groene stofje met bloemekes, waar heb je dat gehaald? Gtz!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vloeken en ozo herkenbaar :-) Maar de tweede versie is écht heel mooi!

    BeantwoordenVerwijderen