maandag 22 maart 2010

Ondertussen in de hof ...

Afgelopen weekend heb ik goed gewerkt in mijn stukje moestuin.
Vrijdag nog gespit en de frambozen, tayberry en rode bessen verplant, nu nog een draad spannen voor de frambozen zodat ze kunnen groeien!!! Hopelijk hebben we in augustus een rijkje oogst, dat zou fantastisch lekker zijn!!

Zaterdag heb ik de ajuin in de grond gestopt, zo'n 25 ajuintjes vond ik meer dan genoeg, want stel dat ze allemaal lukken, waar moet ik dan blijven met al mijn ajuinen.

Als alles goed loopt zal ik veel kunnen uitdelen! Momenteel moet ik mijn eitjes ook uitdelen want wie eet er nu elke dag 3 eieren; (ja het zijn er nog maar 3, vorige week zijn er plots 4 verdwenen, ja zomaar 4 kippen in één dag weg, foetsie ...)
De ganzen gaan misschien binnenkort ook wel een eitje leggen, dus dat zijn wat eitjes op een week ...

Maandagavond (de kippen gingen net op stok) heb ik nog de erwten gezaaid, de radijsjes (dat zou het simpelste van het simpelste zijn als ik de literatuur mag geloven) en de sla (een mengeling, kwestie van wat afwisseling op tafel te krijgen).

De rabarber staat ook in de grond en de aardbeien staan in een pot. Hopelijk wil het een beetje lukken, maar het eerste jaar zal een beetje zoeken zijn, zeker?

Over een paar dagen zal ik eens een kijkje gaan nemen en zien of er al iets te zien is ...

Ik had gisteren wel door dat het stukje dat ik heb voorzien wat aan de kleine kant is voor mijn plannen, dus ik zal nog wat moeten spitten om alles voor elkaar te krijgen.


Op de planning staan nog peterselie, kervel, andijvie, boontjes, courgette, pompoen en prei. (misschien doe ik er nog wel iets bij)

En nu moet ik nog een mutske in elkaar naaien zodat het naar een lief meisje kan vertrekken. Hopelijk past het mutske en kan ze het nog dragen dit jaar (alhoewel ik hoop dat de muts dagen achter ons liggen).

3 opmerkingen:

  1. Amai, gij zit ook niet stil precies!
    Super, al die groentjes uit eigen tuin... Als ik met pensioen ga, begin ik er ook aan :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stil zitten met 4 kinderen in huis, nee dat is er echt niet bij. Misschien als ik op pensioen ben ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klinkt alsof je goed bezig bent met de tuin!
    Het wordt deze week er ook goed weer voor.

    BeantwoordenVerwijderen