dinsdag 29 december 2009

Wikkeldeken

Marie, het petekindje van manlief viert over enkele dagen haar eerste nieuwjaar. Daar hoort dus een pakje bij!

Paarse microfleece - aan de buitenkant en aan de binnenkant - paarse jersey met grijze stippen (super zacht stofje)

Ik gebruikte nestelogen om het koordje er door te halen, ik had schrik dat het anders zou scheuren na verloop van tijd.

Aan de achterkant een grote M, het is niet zo goed te zien, maar ze staat er.

Het patroon vond ik bij Riet en bij Mijmij, ik maakte aan de hand van beide handleidingen mijn versie.
Wat ik in de toekomst anders zou doen:

*ik zou aan de binnenkant geen jersey meer gebruiken, want met de velcro zal deze snel vol met haakjes hangen (wat zeer spijtig is)
* ik zou hem nog wat groter maken

Voor de rest vind ik hem wel super leuk om te geven of te krijgen maar de kids zijn ondertussen al wat groot voor dit dekentje.

Marie veel plezier ermee! Hopelijk steeds lekker warm op alle koude momentjes!

2 opmerkingen: