vrijdag 22 juni 2012

Gabardine

Korte broekjes waarom zou ik ze maken? Ik heb net van alle winterbroeken zomerbroeken gemaakt, zo'n 10 stuks.
De schaar erin, omzoomen, doorstikken en spelen maar ...

Maar nieuwe broekjes mogen toch niet ontbreken in de zomer en dan liefst in felle kleurtjes, zeker dit jaar.

En laat je niets wijs maken, broekjes maken is echt niet zo moeilijk!

In de laatste ottobre 3/2012 stond een leuk model (20).

Ik had een voorraadje gabardine aangelegd, dus ik kon er meteen invliegen. Patroon getekend, ritsen in huis, elastiek, knoop, ...

Bij de eerste pasbeurt was al duidelijk dat het model veel te lang was voor mijn kinders. (die nu niet bepaald klein uitvallen)
Ik maakte de broek dus heel wat korter en maakte een mooie broekomslag. (alle, ik vind dat mooi)

short met paspel

Om zot te doen deden we er ook nog wat paspel tussen, niet toevallig de kleuren van het dorp met folkore tradities.

paspel detail

Broek in actie

P1020431

Gepast en goedgekeurd maakte ik nogmaals hetzelfde broekje.
Geel schortje

Neepjes

De zus heeft een hele hoop rokjes en kleedjes, maar broeken ontbreken zo'n beetje in haar garderobe.
Voor haar een lange broek maar zoals je kan zien heb ik hier nog wel wat werk mee, ik was precies niet zo goed wakker.

Nog werk aan de winkel ...

en ja er ligt nog gabardine te wachten in lime, oranje, groen en marine dus ik kan nog heel wat kinders van broekjes voorzien.

Misschien nog wat opzij leggen voor de winterbroeken, zouden die felle kleurtjes ook deze winter doorbreken?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten