dinsdag 27 juli 2010

Rokjes en broekjes

Ik maakte de afgelopen dagen enkele broekjes en rokjes.

Twee broekjes kon je hier al zien, het andere zal binnenkort wel ergens opduiken.

Voor de dochter maakte ik nogmaals een rokje, wat heb ik daar op ge...

Een rokje is toch op NO TIME, klaar ... niet dus!

Ik had nog een stukje over van de egeltjes stof van Kokka dus wilde ik dit zeker gebruiken. Dochter is zot van de egeltjes als ze de broek van haar broer tegen komt wil ze die onmiddellijk aan doen, dus een rokje zou de oplossing brengen.

Ik zocht een leuk model en begon eraan! Ik maakte gebruik van de engelse naad, dan moest ik de overlock niet bovenhalen ... en dan nog een sierstiksel erop ... en dan eens laten passen.

Wat blijkt, ... het rokje is te smal.
Ik moest dus alles losmaken en er moest wel +/- 5 cm tussen. Om het probleem op te lossen zette ik er een stukje jeans tussen en begon opnieuw. Het begon eindelijk vorm te krijgen!
Onderaan nog wat plooikes ... en klaar!



Eindelijk kan dochterlief het rokje aan, maar ik vind dat het haar voor geen meter staat! Met een dikke pamperpoep en een stevig buikje valt het langs geen kanten. Dit is niet de eerste keer dat een rok vooraan te kort valt in vergelijking met de achterkant. (ook de cirkelrok is een echte ramp)

Ik zal voorlopig dan nog maar wat broekjes maken, zeker!

Ik zal van de week nog laten weten hoe je zo'n 2 identieke zakjes maakt! Toch nog iets positief aan rokjes maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten