woensdag 28 oktober 2009

Sjaaltjes

De winter doet stilaan zijn intrede en we hadden een jarige dus ... sjaaltjes maken.
Ik had vroeger al verschillend sjaals gemaakt (volledig gevilt), daar had ik nu de tijd niet voor, het moest snel en simpel zijn.

Ik had ooit bij De Banier vilten pads gekocht, deze kwamen nu goed van pas. Dat geeft snel resultaat, eventueel in een verfbadje en klaar. Dat was het plan.
Ik gebruikte een zijden sjaal en legde daar de pads op en vilten maar. Het grootste probleem bij vilten vind ik, "zit het wel vast genoeg?"
Om zeker te zijn dat alles goed vast zou zitten stopte ik de sjaal (van 2 meter) in de wasmachine bij een 40°C was.

Ik maakte ook een tweede exemplaar maar hier ging ik anders te werk, ik knipte uit wolvilt twee lange slinger met bolletjes van zo'n 2 meter. Ik stikte beide op elkaar, ook deze stopte ik in de 40°C was.

Dan moet je wel even wachten op het resultaat, maar ik heb genoeg andere dingen te doen, dus die tijd was snel om.

Het resultaat: in de wasmachine vind je dan 2 bolletjes, na wat trekken en sleuren kreeg ik volgende resultaat (nu nog ongeveer 1 meter lang)


Ik wist niet goed in welke kleur ik de zijden sjaal zou verven, dus liet ik hem naturel en gaf de keuze aan de jarige. (ik heb toch heel wat kleuren liggen, dus de keuze was groot), maar naturel werd goed bevonden, dus mijn werk zat erop.
Alles mooi ingepakt (niet dat dat mijn sterkste kant is) en pakje bezorgen. De jarige was er blij mee, dus was ik ook blij.

1 opmerking:

  1. Wat mooi! Vooral de transparante; het zijn net blaadjes...Inderdaad heel mooi in naturel...

    (ik heb je email adres inmiddels gevonden en je een mailtje gestuurd :)

    BeantwoordenVerwijderen