donderdag 17 september 2009

Brooddoos

Ken je dat ook, elke morgen boterhammekes smeren ... Ik moet zeggen dat gaat elke morgen redelijk vlot. Zien dat we niets vergeten, het flesje water, de koek in de koekjesdoos, het stuk fruit (in een potje) en natuurlijk de boterhammetjes. Maar nu komt het, waarom heb ik de perfecte brooddoos nog niet gevonden! Elk schooljaar is het opnieuw een strijd met de brooddoos. De ene is te klein en de andere is kilometers te groot. Laat het duidelijk zijn dat onze kleuter minder boterhammen mee neemt dan onze puber. Dat is toch normaal?
Dan heb je ook nog het type brood dat je koopt, een groot, een klein, een rond, een grof, een wit ... noem het maar op het komt allemaal wel eens in huis. Dan begint het gevecht, hoe krijg ik op een normale manier die drie sneetjes brood in die brooddoos. Ofwel is de brooddoos te smal voor het groot brood en moet ik die boterham erin persen ofwel is ze te groot zodat onze kleuter tegen de middag een mix van boterhammetjes vindt in zijn brooddoos. Hoe je het ook draait en keert op zo'n manier zien tegen 12 uur die boterhammen er toch niet uit!!! Dan kan hij tussen de middag puzzelen i.p.v. rustig te eten. Waarom vind ik die perfecte brooddoos niet!!
Dan hebben we het nog niet gehad over de ontelbare brooddozen, koekjesdozen en fruitpotjes die tijdens het schooljaar sneuvelen ... De stukken vliegen eraf of de clips breken af ... ga zomaar door. Waar vind ik de ideale brooddoos voor onze kleuter en voor onze puber? Suggesties, laat maar komen want anders geef ik dit jaar weer een kapitaal uit aan brooddozen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten